Çalışma belgesi olmazsa ne olur?
İşyerinden ayrılan işçiye çalışma belgesi verilmemesi veya belgede gerçeğe aykırı bilgi verilmesi halinde, İş Kanunu’nun 99/1-d maddesi uyarınca çalışma belgesi verilmemesinden dolayı idari para cezası uygulanır. 2024 yılında geçerli olan idari para cezası miktarı 1.402 TL’dir.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına Çalışma Bakanlığı’na bildirimlerini/şikayetlerini ALO 170 ve www.alo170.gov.tr internet adresi aracılığıyla iletmektedirler.
Bir önceki işyerinden çalışma belgesi nasıl alınır?
İşten ayrılan kişi, daha önce çalıştığı kişi veya kurumla iletişime geçerek çalışma belgesi talep etmelidir. Bu talebe göre işveren, talep edilen belgeyi acilen hazırlamalıdır. Bazı kurumlarda, işten ayrılan kişinin sözlü talebi geçerli olabilir.
Çalışma belgesi nedir ne işe yarar?
Çalışma belgesi, çalışanın yaptığı işin türü ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi veren bir belgedir1. Çalışma belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)
Çalışma belgesi vermek zorunlu mu?
İş referansının değerlendirilmesinde, İsviçre Borçlar Kanunu’nun 426. maddesine göre genel olarak aşağıdaki hususlar uygulanır: “İşveren, çalışanın talebi üzerine, faaliyetin niteliğini ve süresini belirten bir iş belgesi vermekle her zaman yükümlüdür.”
Çalışma Belgesi e devletten çıkar mı?
Çalışma belgenizi çalıştığınız şirketten veya e-devlet üzerinden alabilirsiniz. Öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesinden Sosyal Sigorta Kurumuna gidin.
Cimere özel sektör şikayet edilir mi?
Özel sektör Cimere’ye şikayette bulunabilir mi? Şikayetler, talepler, öneriler veya bilgi talepleri yalnızca kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili olarak Cimere’ye iletilebilir. Özel sektörde çalışan veya tüketici olarak hizmet kullanan kişiler, özel tüzel kişiler adına Cimere’ye başvuramaz.
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
Bildirim ve şikâyetinizde isminizi belirtmiş olsanız dahi, 5510 sayılı Kanun ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca isminiz gizli tutulacak ve sosyal güvenlik müfettişleri ile denetimi yapan kurum yetkilileri tarafından ifşa edilmeyecektir.
Çalışma belgesi ne kadar sürede alınır?
Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve uluslararası çalışma politikası tarafından belirlenen çalışma izni değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilir. Bilgi ve belgelerin eksiksiz olması koşuluyla, usulüne uygun şekilde tamamlanmış başvurular otuz gün içinde değerlendirilir.
İşten çıkış bildirgesi yapılmazsa ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesinden itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bu süre içinde bildirim yapılmazsa, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
İş yerinde ne olarak çalıştığımı nasıl öğrenebilirim?
Artık vatandaşlar e-devlet üzerinden SGK hizmetlerine erişerek, sicil ve sicil numarasının ne olduğunu, hangi pozisyonda çalıştığını, terhis kodunun nasıl oluşturulduğunu görebilecek.
Çalışmıyor belgesi nasıl alınır?
Devlet burslarından ve kredilerinden yararlanmak isteyen veya belirli sebeplerden dolayı özel sektörde çalışan vatandaşlar, çalışma belgesini e-devlet üzerinden alabilirler. Kişiler ayrıca ikamet izinlerinin bulunduğu SGK’ya şahsen başvurarak da bu belgeyi alabilirler.
İşveren daha önce çalıştığım yerleri görebilir mi?
İşverenler adayların daha önce nerede çalıştığını doğrudan göremeseler de, bir SSI Hizmet Sertifikası talep edebilirler. Bu döküm, çalışanın daha önce hangi işlerde çalıştığını ve bu işlerde ne kadar süre prim aldığını gösterir.
Çalışma belgesi nedir bonservis örneği?
Nitelikli veya tam çalışma belgesi (sağlık hizmeti): İşveren tarafından düzenlenerek çalışana verilen; işyerindeki faaliyet türünü (pozisyonu) ve çalışma saatlerini gösteren, çalışanın isteğine bağlı olarak çalışma yeteneğini, tutum ve davranışlarını da dikkate alan bir belgedir.
İşten çıkışı verilmeyen işçi ne yapmalı?
Çalışan haklı bir sebep olmaksızın işten çıkarılırsa, şartlar sağlanmışsa işe iade davası açılabilir. Çalışanın işe iade davası açabilmesi için işyerinde en az 30 kişinin çalışıyor olması gerekir. Ayrıca çalışanın aynı işyerinde en az 6 ay çalışmış olması gerekir.
Çalışma izni olmadan sigorta yapılırsa ne olur?
5510 sayılı Kanunun 102 nci maddesine göre, yabancı çalışma izni olmaksızın çalıştırılan ve sigorta giriş işlemi yapılamayan her bir yabancı için işveren tarafından 2016 yılında 1.647 TL ile 8 TL arasında ödeme yapılması,
Çalışma belgesi ne kadar sürede alınır?
Çalışma izni başvuruları, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve uluslararası çalışma politikası tarafından belirlenen çalışma izni değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilir. Bilgi ve belgelerin eksiksiz olması koşuluyla, usulüne uygun şekilde tamamlanmış başvurular otuz gün içinde değerlendirilir.
İşten çıkış bildirgesi yapılmazsa ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesinden itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bu süre içinde bildirim yapılmazsa, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
Hizmet belgesi ne işe yarar?
Bu, işverenin sigortalı personeline bir ay süreyle verdiği bir belgedir. APHB’nin amacı, personelin sigorta durumunu, sigorta kapsamlarını ve SSI sigortası çerçevesinde iş ve günlük yaşamlarında karşılaşabilecekleri sorunları ele almak ve izlemektir.